LECITHIN SELAMAT DIAMBIL OLEH IBU YANG MENYUSUKAN ANAK


Banyak pertanyaan dari ibu-ibu yang menyusukan anak yang nak kurus nak ambil supplement apa...Ok ibu-ibu..mari baca sini..



Lecithin Shaklee selamat diambil oleh ibu-ibu yang menyusukan anak..saya juga makan Lecithin dan dalam masa yang sama saya menyusukan anak yang dah berumur 2thn 4bln..Alhamdulillah..seluar jeans pun dah kene beli baru sebab dulu saiz 34 pastu 31 dan sekarang saiz 29 tau..hebatkan kesan Lecithin Shaklee ni..


Untuk ibu-ibu yang menyusukan anak boleh makan Alfalfa dan Lecithin..Gabungan dua vitamin ini iaitu Alfalfa dan Lecithin oleh individu yang mempunyai niat untuk pengurusan berat badan malah ibu menyusu sekalipun adalah sangat sesuai. Namun seperkara yang perlu kita tahu tentang dua vitamin ini, pengambilan vitamin ini memerlukan kita minum banyak air. Banyak air yang dimaksudkan bukanlah di minum sekaligus tetapi secara berperingkat atau sedikit-sedikit yang berkadaran dengan masa.

Bagaimana kita nak tahu kita masih kurang air dengan pengambilan vitamin-vitamin ini?
Sekiranya anda mengambil salah satu dari vitamin ini iaitu Alfalfa ataupun Lecithin atau kedua duanya sekali, maka anda perlu pastikan antara tanda-tanda kekurangan air ialah :
Badan kita ditumbuhi ruam

  • Tekak mudah rasa haus 
  • Kulit wajah ditumbuhi jerawat halus
  • Kulit menjadi kering dan gatal
  • Kulit bibir kering
  • Ulser mulut
  • Mudah rasa nak demam.
  • Sembelit

Maka apa yang dapat saya kongsikan ialah, pengambilan dua vitamin ini tidak digalakkan sama sekali diambil pada kuantiti yang banyak secara sekaligus kecuali anda memang pengamal tegar air kosong. Ini kerana air kosong membantu melancarkan penyerapan vitamin dan perjalanan darah itu sendiri.

Kenapa ramai yang memilih Shaklee Lecithin?
Sebabnya tugas utama Lecithin ialah memecahkan lemak-lemak yang tidak diperlukan badan. Termasuklah lemak-lemak yang tersembunyi..(^-^). Lecithin juga membantu menguatkan daya ingatan kerana Lecithin mengandungi cholin-makanan untuk otak. Sesuai untuk pelajar juga!
Selain itu Lecithin membantu mengelakkan clog duct bagi ibu-ibu menyusu, melawaskan serta melancarkan pembuangan dan cantikkan rambut. Banyak betul kegunaan Lecithin kan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top